본문 바로가기
▶즉흥곡◀

Wonderful Tonight - Eric Clapton

by Lee.y.s 2022. 8. 13.

Wonderful Tonight - Eric Clapton

 

It's late in the evening
She's wondering what clothes to wear
She puts on her make-up
and brushed her long blonde hair

늦은 저녁입니다
그녀는 무슨 옷을 골라 입을까 망설이고 있지요
화장을 하고
금발의 긴 머리를 빗어 내립니다

And then she asks me
"Do I look all right?"
And I say "Yes,
you look Wonderful tonight."

그러고 나서 내게 묻네요
나 괜찮아 보여요?"
그래서 나는 말해주었죠
"당신 오늘 밤 정말 아름다워."

We go to a party
and everyone turns to see
This beautiful lady
who's walking around with me

우리는 파티에 나갑니다
모두들 내 옆에서 걷고 있는
이 아름다운 여인을 보기 위해
고개를 돌리네요

And then she asks me
"Do you feel all right?"
And I say "Yes,
I feel Wonderful tonight."

그러자 그녀는 나에게 묻습니다
기분 괜찮아요?"
나는 대답하지요
오늘 밤 난 정말 멋진 기분이야."

I feel wonderful
because I see the love

light In your eyes

나는 정말 행복했죠
그대 눈 속에서

사랑의 빛을 보았기 때문이지요

And the wonder of it all is
that you just don't realize
How much I love you

그런데 그 무엇보다 놀라운 것은
그대를 얼마나 사랑하는지
그대가 깨닫지 못하고 있다는 거예요

It's time to go home now
And I've got an aching head
so I give her the car keys

이제 집으로 돌아갈 시간이 되자
나는 머리가 아파서
그녀에게 차 열쇠를 건네줍니다

She helps me to bed
and then I tell her
as I turn out the light
I say "My darling, You are wonderful tonight"
Oh my darling, you are wonderful tonight

그녀는 나를 침대 위에 뉘었지요
나는 불을 끄면서 그녀에게 말합니다
내 사랑. 오늘 밤 당신은 너무 멋있어."
오 나의 사랑,
오늘 밤 당신은 너무나 아름다워요

 

 

(Smart Phone)